Jednoduchý on-line editor Quizizz umožňuje intuitivní vytvoření otázek ve webovém prostředí. Žáci se přihlašují pomocí kódu a zadáním jména (přezdívky). Test je možné spustit v průběhu vyučovací hodiny nebo zadat jako domácí úkol.
Popis programu
- Možnost vyhledávání testů a jejich snadné kopírování do vlastního účtu
- Vytváření vlastních her a jejich jednoduchá editace
- Kvíz přímo ve třídě nebo tzv. „Domácí“ úkol – nastavení časovače
- Týmová hra
- Vkládání různých symbolů, fotografie
- Okamžitý náhled otázky
- Možnost individuálního postupu žáků
- Zamíchání otázek i odpovědí
- Přehled učitele
- Reporty, přidání do Google Classroom
- Přehledné rozčlenění kvízů do složek
Registrace a přihlášení učitele
Pro vytváření vlastních kvízů se nejprve zaregistrujte (propojení účtu Google) nebo si pomocí e-mailu vytvořte účet vlastní a přiřaďte se ke škole (po zadání Czech republic a PSČ se objeví škola nebo ji nejprve vytvořte (Add institution).
Vytvoření kvízu
Pro vytvoření nového testu zvolte tlačítko Create. Zvolte název a jazyk kvízu, můžete i vložit obrázek. Svůj test můžete vytvořit celý nový, nebo zkopírovat z galerie již vytvořených otázek. Pro import otázek ve formátu xlsx klikněte na možnost Import from spreadsheet, nabízí se i šablona (Download Sample File). Nezapomeňte nastavit viditelnost: (Public – veřejný, Private – soukromý).
Editace otázek
Zvolte typ otázky:
- Multiple Choice (jedna správná odpověď)
- Checkbox (více odpovědí)
- Fill-in-the-Blanks (vlastní odpověď)
- Poll (hlasování, bez bodového ohodnocení)
- Open-Ended (s otevřeným koncem)
Zadejte text otázky (včetně využití formátu – horní a dolní index, barva a styl písma, použití symbolů), případně vložte obrázek, který se objeví v její pozadí.
V dolní části vyplňte možné odpovědi – v formě textu nebo obrázku (žáci zvolí jednu nebo správných odpovědí). Nezapomeňte označit u každé varianty, zda se jedná o správnou nebo nesprávnou odpověď.
U každé otázky můžete nastavit časový limit. Otázku nezapomeňte uložit (save).
Jednotlivé otázky můžete kdykoliv upravit (edit), kopírovat nebo odstranit. Zaměnit můžete i jejich pořadí (reorder) přesouváním.
Vytvoření kvízu
Použijte tlačítko Finish v pravém horním rohu.
Spuštění kvízu
Žáci se přihlašují číselným kódem na webových stránkách join.quizizz.com, sdílení je možné i přes Google Classroom, Edmodo nebo Remind. Učitel má přehled o odpovědí svých žáků.
Určitě využijete možnost nastavení otázek i her.
Jednotlivé otázky můžete kdykoliv upravit (edit), kopírovat nebo odstranit. Zaměnit můžete i jejich pořadí (reorder) přesouváním.
Kvíz je možné spustit ve dvou režimech:
Live Game
- okamžité odpovídání na otázky
- ovládání hry je jednoduché a intuitivní. Během ní vidíte počet správných i špatných odpovědí, pořadí hráčů i jejich odpovědi na jednotlivé otázky. Kvíz můžete kdykoliv ukončit.
Týmová hra
- v rámci Live Game je možné zvolit hru pro jednoho hráče (Classic) nebo týmovou (Team)
- nezapomeňte nastavit počet týmů – rozdělení do nich probíhá automaticky
- spuštění hry pomocí tlačítka Host Game
- každý z týmu může mít různý počet členů, méně početné týmy získávají bonus. Do hry se není možné přihlásit po jejím zahájení.
Homework
- žáci se mohou ke kvízu připojit kdykoliv ve vámi zvoleném termínu, který je možné prodloužit. V tom případě není hru nutné znovu zahajovat a měnit číselný kód.
Libovolného žáka/hráče je možné odstranit z obou typů režimů (i v průběhu hry).
Editace kvízu
Vytvořený kvíz je možné kopírovat (Duplicate), editovat (Edit) nebo smazat (Delete). Možné je i sdílení – odkazem nebo přes sociální sítě.
Organizace testů
Jednotlivé hry je možné složek (Collections). Štítky můžete přidávat i k jakémukoliv veřejnému kvízu, který si přidáte do své sbírky.
Další možnosti
Aplikace umožňuje vyhledávání kvízů (search) podle tématu, klíčových slov, oblíbenosti atd. Vyzkoušejte možnost přidání tzv. Memes – vtipných obrázků, které se objeví po odpovědi žáků na zadanou otázku.
Přehledné reporty nabízejí možnost stažení, prohlížení i srovnání výsledků kvízů.